Informace o projektu
Procesy učení v různých sociálních prostředích
- Kód projektu
- MUNI/A/0960/2016
- Období řešení
- 1/2017 - 12/2017
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Filozofická fakulta
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
- Mgr. Jana Cíglerová
- Mgr. Veronika Dobrovolná
- Mgr. Anna Drexlerová
- Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
- Mgr. Klára Holíková
- Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
- Mgr. Zuzana Juříková, Ph.D.
- doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D.
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- Mgr. Martin Majcík, Ph.D.
- Mgr. Jana Navrátilová, DiS., Ph.D.
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
- Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D.
- prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- Mgr. Jana Sedláčková, DiS.
- Mgr. Petr Sucháček
- prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Mgr. Klára Šteflová
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Mgr. Hana Tulinská
- Mgr. et Mgr. Zuzana Vařejková, Ph.D.
- Mgr. Kristýna Vlčková
- Mgr. Tereza Vychopňová
- Mgr. Klára Záleská, Ph.D.
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Projekt specifického výzkumu je zaměřen na podporu výzkumných aktivit studentů doktorského studia oborů Pedagogika a Andragogika na Ústavu pedagogických věd FF MU. Koncepce projektu vychází z řešení specifického výzkumu na ÚPV v předchozích letech. Obsahová struktura projektu je modifikována s ohledem na vývoj řešení aktuálních výzkumných projektů na ÚPV. Zastřešujícím tématem projektu jsou procesy učení, které jsou analyzovány ve dvou rovinách. První rovinu představuje vývojové hledisko, konceptuálním rámcem výzkumných aktivit projektu je pojetí celoživotního učení. Druhá rovina výzkumu je vztažena k různým sociálním kontextům, ve kterých se procesy učení vyskytují. Konkrétně se aktivity projektu vztahují k výzkumu reálné školní výuky, výzkumu vnitřních procesů a vnějších podmínek rozvoje školy, a dále k výzkumu učení v neškolských institucionálních kontextech. Aktivity specifického výzkumu jsou řešeny pomocí kvantitativních, kvalitativních i smíšených metodologických přístupů, přičemž jsou využívány rozmanité výzkumné designy. Očekávané výsledky obohacují zdrojovou základnu oborů, ukazují další možnosti výzkumu a také možnosti uplatnění výsledků v praxi a ve vzdělávací politice. Studenti doktorského studia se do projektu zapojují v návaznosti na vlastní výzkumné aktivity v dizertačních projektech.
Publikace
Počet publikací: 31
2017
-
Budoucí učitelé a dialogické vyučování
Rok: 2017, druh: Konferenční abstrakty
-
Budoucí učitelé a dialogické vyučování
Rok: 2017, druh: Další prezentace na konferencích
-
Equal Educational Opportunities for Immigrant Children - Insight to the Czech and Norwegian Education Policy
Rok: 2017, druh: Další prezentace na konferencích
-
Charakteristiky výukové komunikace v kruhovém uspořádání školní třídy
Rok: 2017, druh: Konferenční abstrakty
-
Charakteristiky výukové komunikace v kruhovém uspořádání školní třídy
Rok: 2017, druh: Další prezentace na konferencích
-
Jak vidím své žáky − hodnoticí úsudek učitelky o jednotlivých žácích v 6. třídě
Orbis Scholae, rok: 2017, ročník: 11, vydání: 2, DOI
-
Jak žáci prožívají přechod ze čtvrtého do pátého ročníku základní školy
Rok: 2017, druh: Popularizační texty
-
Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy
Rok: 2017, druh: Další prezentace na konferencích
-
Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy
Rok: 2017, druh: Konferenční abstrakty
-
Kluků je škoda, holky na to nemají: rozdíly v hodnocení nejslabších žáků třídy
Komenský, rok: 2017, vydání: 02/142