Informace o projektu
Nové strategie ve speciálně pedagogickém výzkumu
(NoSSPeV)
- Kód projektu
- MUNI/B/1188/2017
- Období řešení
- 1/2018 - 12/2018
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Viktor Cina
- PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Eva Dostalová, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Martin Fiala, DiS.
- PhDr. Mgr. Kateřina Furiková, Ph.D.
- Mgr. Lenka Hrnčířová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Radka Janošková
- doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petra Kramáriková, Ph.D.
- Ing. Mgr. Jiří Martinec, Ph.D. et Ph.D.
- Mgr. Zuzana Maštenová
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- Mgr. Jana Obrovská, Ph.D.
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Nikola Paštrnáková, Ph.D.
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- Mgr. Vendula Sunková
- Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová
- Mgr. Radek Šinko
- Mgr. Marína Štibrányiová
- Mgr. Veronika Uhrová
- PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
- PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Michal Vostrý, Ph.D.
Vzdělávání všech žáků v co nejméně restriktivním (segregovaném) prostředí je základním prvkem paradigmatu speciální pedagogiky 21. století. Přechod od odděleného vzdělávání ke vzdělávání společnému však představuje nejen výzvu ke změně pro jednotlivé učitele a školy, ale je výzvou pro celou společnost. Procesy směřující k inkluzivnímu vzdělávání, které probíhají na úrovni mezinárodní,
národní, školní, třídní a individuální se snaží ve svých výzkumech reflektovat a interpretovat studenti DSP speciální pedagogika.
Širokou škálu pohledů na tuto problematiku představí na konferenci Výzkum v prostředí inkluzivního a speciálního vzdělávání více jak dvě desítky doktorandů DSP speciální pedagogika. Základní otázky, které si pro rok 2018 klademe jsou: Jaká metodologie výzkumu se v kontextu inkluzivního a speciálního vzdělávání jeví jako nejvhodnější? Jakým způsobem jsou výsledky výzkumných šetření
interpretovány a aplikovány ve speciálně pedagogické praxi? Stejně jako v loňském roce bude zejména pro studenty prvních ročníků představen žánr přehledových studií v rámci studijního programu DSP speciální pedagogika, který je úvodním metodologickým krokem pro rozpracování vlastních výzkumných strategií. Cílem pro rok 2018 bude také rozpracovat výzkumné sondy studentů vyšších ročníků prostřednictvím případových studií. Novinkou pro rok 2018 bude představení strategie výzkumu formou videorozhovorů a tematické analýzy dat, které vychází z mezinárodně etablované metodiky DIPEx jejímž garantem je OUSHI na Palackého univerzitě v Olomouci.
Publikace
Počet publikací: 8
2019
-
Kľúčové komponenty sociálnej interakcie medzi jednotlivcom s viacnásobným postihnutím a jeho interakčným partnerom
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, rok: 2019, ročník: roč. 8, vydání: 1
2018
-
ETNOGRAFIE VÍCEJAZYČNOSTI V ETNICKY SMÍŠENÝCH TŘÍDNÍCH KOLEKTIVECH
Rok: 2018, druh: Vyžádané přednášky
-
Inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Rok: 2018, druh: Další prezentace na konferencích
-
Metodologické soustředění pro kandidáty Ph.D. v oboru Speciální pedagogika 2018
Rok: 2018, druh: Uspořádání workshopu
-
PREČO VENOVAŤ POZORNOSŤ DISKURZOM? A PREČO ZROVNA KRITICKY?
Rok: 2018, druh: Vyžádané přednášky
-
Problematika závislosti na lécích a jiných návykových látkách u osob se zdravotním postižením.
Rok: 2018, druh: Další prezentace na konferencích
-
Senzorické zpracování u jedinců s Williamsovým syndromem a jeho vliv na edukaci
Rok: 2018, druh: Další prezentace na konferencích
-
XII. Konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika - Strategie ve speciálně pedagogickém výzkumu
Rok: 2018, druh: Uspořádání konference