Project information
Aktuální výzvy učitelské profese v České republice
- Project Identification
- MUNI/A/1397/2021
- Project Period
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - support for student projects
- MU Faculty or unit
- Faculty of Education
Předmětem specifického výzkumu je nahlížení na učitele z perspektivy různých výzev, kterým čelí. Výzkumné zaměření projektu reaguje na vznikající kompetenční rámec učitele v České republice a profesionalizaci učitelské profese - reformu pregraduální přípravy učitelů. Kromě specificky vybraných kompetencí se zabývá též celospolečensky rezonujícími problémy. Sleduje implementaci gamifikace do e-learningového učení ve výuce studentů učitelství jako přípravu na nově přidanou digitální kompetenci v RVP ZV. Zkoumá profesní identitu učitele alternativní školy, self-efficacy a prestiž učitelské profese stejně jako well-being učitelů a práci s well-beingem jejich žáků.
Sustainable Development Goals
Masaryk University is committed to the UN Sustainable Development Goals, which aim to improve the conditions and quality of life on our planet by 2030.
Publications
Total number of publications: 19
2023
-
Freedom and Respekt: Who Are the Montessori School Teachers? A Professional Identity Study in Czech Republic
ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH, year: 2023, volume: 33, edition: 3
-
Teachers with Different Educational Background and Their Self-Efficacy
Proceedings of ATEE Annual Conference: TO BE OR NOT TO BE A GREAT EDUCATOR 2022, year: 2023
2022
-
Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience
Zborník z vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov QUO VADIS MASSMEDIA & MARKETING, year: 2022
-
How Can We Improve the Gamified Learning Experience Online?
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Charakteristika a efekt programů na podporu well-beingu ve vzdělávání adolescentů : přehledová studie.
Studia Paedagogica, year: 2022, volume: 27, edition: 3, DOI
-
Komunikační dovednosti začínajících učitelů pro zvládání chování žáků
Year: 2022, type: Conference abstract
-
Komunikační dovednosti začínajících učitelů pro zvládání chování žáků
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Podpora a měření well-beingu žáků na druhém stupni základní školy
Year: 2022, type: Conference abstract
-
PODPORA A MĚŘENÍ WELL-BEINGU ŽÁKŮ NA DRUHÉM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings