Informace o projektu
Aktuální výzvy učitelské profese v České republice
- Kód projektu
- MUNI/A/1397/2021
- Období řešení
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Předmětem specifického výzkumu je nahlížení na učitele z perspektivy různých výzev, kterým čelí. Výzkumné zaměření projektu reaguje na vznikající kompetenční rámec učitele v České republice a profesionalizaci učitelské profese - reformu pregraduální přípravy učitelů. Kromě specificky vybraných kompetencí se zabývá též celospolečensky rezonujícími problémy. Sleduje implementaci gamifikace do e-learningového učení ve výuce studentů učitelství jako přípravu na nově přidanou digitální kompetenci v RVP ZV. Zkoumá profesní identitu učitele alternativní školy, self-efficacy a prestiž učitelské profese stejně jako well-being učitelů a práci s well-beingem jejich žáků.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 19
2023
-
Freedom and Respekt: Who Are the Montessori School Teachers? A Professional Identity Study in Czech Republic
ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH, rok: 2023, ročník: 33, vydání: 3
-
Teachers with Different Educational Background and Their Self-Efficacy
Proceedings of ATEE Annual Conference: TO BE OR NOT TO BE A GREAT EDUCATOR 2022, rok: 2023
2022
-
Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience
Zborník z vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov QUO VADIS MASSMEDIA & MARKETING, rok: 2022
-
How Can We Improve the Gamified Learning Experience Online?
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Charakteristika a efekt programů na podporu well-beingu ve vzdělávání adolescentů : přehledová studie.
Studia Paedagogica, rok: 2022, ročník: 27, vydání: 3, DOI
-
Komunikační dovednosti začínajících učitelů pro zvládání chování žáků
Rok: 2022, druh: Konferenční abstrakty
-
Komunikační dovednosti začínajících učitelů pro zvládání chování žáků
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Podpora a měření well-beingu žáků na druhém stupni základní školy
Rok: 2022, druh: Konferenční abstrakty
-
PODPORA A MĚŘENÍ WELL-BEINGU ŽÁKŮ NA DRUHÉM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích